Gry cz. 1

W sobotnie wieczory z reguły gramy. Nie w żadne tam gry na komputerze, ale planszówki, karcianki. Z michą pełną chipsów i sokiem pomarańczowym w kolorowym kubku.
I tak prawie co tydzień.

Tak oto powstała pierwsza lista 7 gier.

1. Fasolki.
Kolejność gier jest przypadkowa, Fasolki stawiam jednak na pierwszym miejscu, bo to moja ulubiona gra.
Choć zarówno nazwa jak i grafika kart może zahaczyć o banał, gra jest rewelacyjna.
Każdy z nas jest farmerem posiadającym dwa pola (trzecie można wykupić za trzy monety). Zaczynamy od 5 kart na ręce (ważna jest kolejność rozdawania, nie zmieniamy kolejności na ręce).
Chodzi oto by zabrać jak najwięcej fasolek na swoim polu by wymienić je na monety. Im niższa cyfra na karcie tym bardziej karta jest wartościowa. Określa ona liczbę danych kart w puli. Np. Ogrodników jest tylko 6, ale za 3 karty mamy już 3 monety. Z kolei Piromanów w talii jest 18, trzeba zebrać 3, żeby mieć 1 monetę.
Każdy z graczy ma również możliwość handlu z innymi graczami.
Gra dla minimum 3 osób (maksymalnie 7)
Cena ok. 40 zł.
Wydawca: 3G

2. Carcassonne.
Zamiast standardowej planszy mamy kwadratowe karty. Każdy z nas dysponuje 7 pionkami (w tym jeden wykładamy na planszy do liczenia punktów). 6 pozostałych pionków ustawiamy na kafelkach. Budujemy miasta, zajmujemy drogi, klasztory i ziemię. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów za zajęte tereny.
Gra dla minimum 2 osób.
Cena ok. 70 zł
Wydawca: BARD

3. Smallworld.
Wybieramy jedną cywilizację, która składa się z dwóch kart – rasy (np. Szkielety) i specjalistki (np. Handlujące). Ponieważ wszystko odbywa się losowo może się okazać, że będziemy mieli pływające Krasnoludy czy Latające Trolle.
Głównym zadaniem gracza jest podbijanie terenów z których po każdej turze zgarnia się monety.
Gra dla minimum 2 (korzystamy wtedy z mniejszej planszy).
Wydawca: REBEL
Cena: ok. 160 zł

4. Neuroshima Hex
Gra logiczno-taktyczna. Głównie chyba dla Panów, choć mogę się bezczelnie pochwalić, że nie raz wygrywałam z PT.
Plansza podzielona jest na 19 heksagonalnych pół (nie trzeba więc zgadywać skąd nazwa). Gracz ma do wyboru jedną z 4 armii: Molocha (moi ulubieńcy), gangi Hegemonii, Mutantaci Borgo lub Posterunek.
Obecnie na rynku jest już Neuroshima Hex 2.0 i 3.0.
Gra dla minimum 2 osób.
Wydawca: Portal Games
Cena ok. 80 zł

5. Ucho Króla.
XVIII wieczna Francja. Zachorował urzędnik królewski odpowiedzialny za finanse Państwa. Gracz wciela się w postać jednego z dworzan i zagrywa kartami na ręce. Zielone cyferki to punkty dodatnie i tzw. prestiż, czerwone punkty  to punkty ujemne tzw. intryga. Wygrywa gracz, który zbierze jak najwięcej punktów.
Gra dla minimum 2 osób (ale moim zdaniem lepiej aby grały 3 osoby).
Wydawca: 3G
Cena ok. 35 zł

6. Kolejka
Idealny prezent dla rodziców, lub dziadków, którzy żyli w czasach PRLu.
Jesteście pięcioosobową rodziną,którą wysyłacie do danego sklepu. Waszym zadaniem jest zebrać wszystkie potrzebne rzeczy z listy, którą losujecie na starcie (każdy gracz posiada inną listę zakupów). Poza ustawianiem pionków w danej kolejce sklepowej, mamy również do dyspozycji karty przepychanki.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy wykupi wszystko z listy zakupów.
Fenomenalne obrazki, które ukazują prawdziwe przedmioty z lat 80.
Gra dla minimum 2 osób.
Wydawca: Trefl
Cena: ok. 100 zł

7. Sabotażysta.
Zadanie jest proste – kopiecie tunele tak aby dostać się do złota. Do wyboru macie trzy cele, ale tylko jeden cel jest złotem. Wśród graczy jest Sabotażysta (w zależności od ilości graczy jest również ilość Sabotażystów), którego zadaniem jest utrudnianie kopaczom dotarcia do celu.
Cała gra składa się z trzech etapów, w każdym etapie ktoś inny może być Sabotażystą.
Wygrywa gracz, który zbierze jak najwięcej bryłek złota.
Gra dla minimum 3 osób.
Wydawca: 3G
Cena: ok. 40 zł



Gry możecie znaleźć na różnych stronach Internetowych, dlatego nie podaję bezpośrednich linków. 
Wszystkie zdjęcia pochodzą z google. 






LEAVE A REPLY

loading
×